save the new generation

Året som nu är förbi: [[Vår2011]]

Kategori:

April 2011



Kompisar som kom på besök drogs ut i naturen för att fotas. Oarrangerat blev någorlunda arrangerat på något sätt när mina arma vänner fick modellera.


Lisa Risberg och jag åkte in till Göteborg och var där en hel dag endast för att fotografera. Och många foton blev det! Valde ut ett från början av dagen och ett från slutet, helt slumpmässigt.




Fotograferade sedan mycket hemma, drog inte iväg med kameran mer på ett tag. Tillverkade min egen reflexskärm och fotograferade lillasystern i aprilsolen.



Slutligen hittade jag något nytt som gjorde även den vardagligaste bilden fager i mina ögon. Haha, hittade på sådana här små texter och placerade meningarna (som oftast var på engelska) i något hörn av bilden. Ya.

Maj 2011
Åh, i Maj så hade jag en sådan där fotokick igen efter veckor av idétorka. Jag har så otroligt många bilder från maj att det blir jättesvårt att välja ut bara några. Nåväl..



Det var både nya (ganska enkla jämfört med krigssminkningen från Februari) sminkbilder...




.. och kopplande av en äldre analog kamera till min modernare digitala system vilket resulterade i en cool, äldre och blurrig effekt.




Har hundratals bilder från bara en båtresa.




Fotade mycket blommor och växter, i naturen och i mitt rum. Haha. Ser ni loggan jag fick till på de första blommorna? Den körde jag faktiskt med ett tag innan jag tröttnade och började med de allra enklaste.



Sedan.. Ja, ibland lyckades jag ha med kameran vid rätt tidpunkter. Typ när vi blåste såpbubblor.


Avslutar med en hästbild (fotade på hingstutsläppet -11, snacka om många laddade hingstbilder att ta itu med efteråt!) och en fager bild på min fagra kompis Lisa (Risberg yoknow). Ya, detta var våren 2011.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: