save the new generation

★ hästinlägg

Kategori:

växeln hallå hallå hallå

Idag hämtade vi Mussemannen! Det tog lång tid att lasta på honom, han ville inte aalls sätta foten i transporten, men efter att jag, gunilla och pappa kämpat en stund så gick det fint!
Avlastningen gick strålande, han trippade av och drog mot närmaste dike för att äta, jag gick runt med honom lite på grusvägen nedanför huset så att han fick stressa av sig och kolla sig lite omkring, allt bara flöt på!
Ihopsläppet med hästarna var helt okej det med, Isabella, grannen som äger Spöket som står med Musse, fick ta ansvar för Spöket och flytta honom lite så att han inte kastade sig emot Musse när han klev in i hagen eftersom, ja, jag som leder honom kan bli skadad eller klämd, de kan trassla in sig i stängslet, et.c.
Sedan fick de vara ifred några timmar, men typ klockan 11 på kvällen så tog jag och Minna ut honom ett tag, tog en riktigt kort skrittur så att han fick komma ut lite och se sig omkring, barbacka då.

(Fast jag kunde inte låta bli att ta en kort trav efter halva vägen, asgrymt! Riktigt skön barbackarygg har han, väldigt lätt att sitta kvar på i traven!)

Nu står gentlemännen och glufsar i sig massa gräees i hagen, nice. Imorgon blir det en längre tur, fast denna gången med det sadel. Iallafall första gången vi rider den vägen vi kommer rida imorgon... Musse hoppade till flera gånger idag när vi red, jag var värsta oförberedd! Inte ok D: Men ah, i fortsättningen blir det väll barbacka i guess, bara en gång i sadel för att lära känna honom ordentligt, you know, få in de rätta takterna i galopp och trav så att jag sedan känner mig riktigt säker utan sadel!

Yeh, någon som orkade läsa hela inlägget? CREDS TILL DIG SOM LÄSER DETTA ISÅFALL, lolololololol

Kommentarer

  • annie :3 säger:

    KLART JAG LÄSER OM DET HANDLAR PM MUSSE ?!?!?!!?

    noob <3

    2011-07-18 | 12:13:05
    Bloggadress: http://annie.beldo.se

Kommentera inlägget här: