save the new generation

★ hästinlägg #4 och #5

Kategori:

Igår:
När jag skulle ta ut Musse ur hagen så märkte jag att han lyckat klia av sig sin flughuva så att den hängde över halva ansiktet. No problems, tänkte jag och satte den tillrätta.
Men när vi bundit upp honom märkte jag att flughuvan var väldigt blöt på ena sidan, drog av luvan och utforskade detta, och då hade hans ena öga svullnat upp som en ballong! Stackarn hade fått något insektsbett eller så.
Tog det extremt lugnt när vi red, utan stigbyglar och lite trav men bara på raksträckor.
Efter ridturen så märkte jag att han hade tappat höger sko på bakbenet. Toppen.
Freakade lite och letade runt på marken efter skon. Som om han hade tappat den där! Yeah right. Sedan släppte vi in honom i hagen, finns ju inget annat att göra, och som pricken över i så gick övertråden i grinden sönder. Så yea, bara att fixa den i mörkret. Bytte Musses flugskydd till ett med bara sånna där trådar som hänger ner, och inte ett heltäckande, så att det inte ska skava mot det svullna ögat. Mucho bra.

Idag:
Fick tag i en kontaktperson från ljungskile ridklubb, de sa att jag inte fick rida Musse mer. De försöker få tag i hovslagare, men i värsta fall får vi vänta tills på måndag </3

Idag så hade svullnaden på ögat nästan försvunnit, men lät honom ha kvar det halvtäckande skyddet. Han fick stå idag, men pysslade om honom en lång stund i hagen. Lekte lite med honom också, en del av The Friendly Game. Skoj!
Imorgon blir det nog en skogspromenad utan ryttare. !

Kommentarer

  • emma säger:

    Sv: nawwwwwe, TACK tacktacktack felicia! :'D you made my day now!

    2011-07-25 | 10:15:39
    Bloggadress: http://shirakawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: