save the new generation

Hej håå

Kategori:

Nu är det alltså bestämt, jag åker till stallet imorgon och så. Jag är helt taggad nu och längtar verkligen!
Snart ska jag gå ut och rida. Ska bara försöka komma på vart jag ska rida?

Det blir första gången jag rider ut på Spöket ensam. Jag undrar hur det ska gå?

Oj, nu, när jag har kommit tillbaka från ridturen, såg jag att jag glömt att skriva klart här.. Hoppsan :):)

Början av ridturen gick bra, vi skrittade och travade men galopperade ingenting eftersom jag inte är så säker på hästryggen när jag rider barbacka. Jag red in i skogen och sedan ner till bron, som är infarten till Bratteröd (Där jag bor :D). Då började Spöket plötsligt att konstra - först vägrade han att gå, sedan stegrade han och sparkade och steppade runt. Tillslut satt jag av - hellre det än att kastas av.

Då märkte jag anledningen till hans beteende - det kom en islandshäst gående på vägen med någon som ledde. Plötsligt blev allt värre och det var svårt att hålla honom. För att göra en lång historia kort, det var mamman till Sofia (en till person som sköter Spöket ibland..), som hade sett att Spöket gick ensam i hagen, och, precis som jag, tyckt synd om honom. Därför tog hon med hennes söta islandshäst Eba som sällskap.
Det var riktigt krångligt att få in honom i hagen när han var så uppspelt, jag fick flera skrapsår, var nära på att bli sparkad och blev trampad på foten många gånger. Tillslut fick vi, med gemensamma krafter, av honom träns så att han kunde rusa in i hagen och iväg till den väntande Eba.
Nu står de i hagen båda två, Spöket med grimman på sig som vi i efterhand (när han lugnat ner sig..) fick på honom.

Han kommer nog att vara lika jobbig ett par dagar till, när jag ska rida och så, eftersom han inte vill lämna hagen och Eba. Han älskar ju tydligen att ha sällskap. Men det löser sig, jag ska longera honom lite i början.

Ska avsluta inlägget innan det blir alldeles för långt ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: