save the new generation

Det var länge sedan!

Kategori:

Förlåt. Jag har haft alldeles för lite tid åt att uppdatera bloggen.
Nu är det bara 4 dagar kvar till sommarlovet! Idag var det utedag i skolan, och lekarna var helt okej. Jag och Lisa hade roligt.
Sedan åkte vi -Lisa & Me- till stallet. Vi arbetade där ett tag tills min pappa kom och hämtade mig, och jag kvickt fick lov att samla ihop mina prylar, byta om från de hästluktande kläderna (Både pappa och syster är hästallergiska, ajdå..), och skynda till bilen.

Ni skulle ha sett mitt ansiktsuttryck när jag fick se bilen.
Istället för den vita skåpbilen som pappa annars brukade köra runt med på gatan och skapa trafikolyckor med, stod där en röd liten bil med bara två dörrar. I det minimala baksätet satt Santo (Hund) och såg ihoppressad ut. Jag fullkomligen tappade hakan.
Jag klev in i den lilla bilen (Med vissa svårigheter, eftersom golvet var väldigt lågt och dörren väldigt lång och sätet väldigt obekvämt och handtaget satt jättelångt åt vänster...), och frågade pappa vad FAN HAN HADE GJORT MED DEN VITA BILEN? - jag var faktiskt ganska fäst vid de bekväma sätena och det höga golvet ;)
Han lugnade mig med att den vita var på lagning och medan den lagades skulle han få låna den röda.
Jag drog en lättnades suck och noterade att bilen var väldigt söt ändå.
Så det där var den långa och detaljrika historien om.. vägen hem från stallet.. ;D

När sommarlovet börjar kommer jag att kunna uppdatera normalt igen. Jag kan nästan lova det.
Men nu ska jag gå och göra kvällsmat- och försöka se till att gå och lägga mig i någorlunda vettig tid. Det är ju trots allt skoldag imorgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: