save the new generation

SOMEWHERE OVER THE RAINBOW ~

Kategori:

Ursäkta för ingen uppdatering. Jag var hos Sofia tills för några timmar sedan. ^^
Imorgon ska jag träffa Sofia number two på stan. :)

Nu är det bara 13 dagar kvar tills Jemma kommer! Allt är färdigt. Hagen står där i all sin prakt med rinnande vatten och saltstenar. Jag har gjort iordning en 'sadelkammare' där jag ska ha Jemmas prylar. Redan nu är den full med småsaker jag fyndat i olika hästbutiker, som Hööks eller Granngården. Det finns både grimskaft, hovkratser och rotborstar. Även ridspön; Ett allround- spö och två dressyr- spön. Onödigt mycket spön, egentligen. Den sadelkammaren är min ögonsten. Där finns nästan allt som behövs till en riktig häst - förutom saker som sadel och träns, tillbehör till sadel och grimma. Det är väll ungefär det som saknas.. Och kanske vissa salvor ellr mediciner. Men sånt kan man ju inte köpa i förväg - tänk om jag köper en jätteliten sadel och så får jag en stor nordsvensk!


Jag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: