save the new generation

★ ett ställe där man alltid bryr sig om att fråga varför någon gråter.

Kategori:

Hejsan!
Tänkte berätta lite kort om ridlektionen så att det inte bara blir en enda uppdatering idag.
Idag hade vi hoppning och jag skulle rida Carmenzita. Vi värmde upp hästarna i vanlig ordning innan vi började galopparbeta dem lite och hoppa ett hinder.
Det kändes bra, Zita lyssnade bra och höll galoppen fint.
Sedan skulle man hoppa ett hinder en och en, men när det var min och Zitas tur så kom vi lite snett mot hindret och jag fick ingen galopp. Skulle då ta ett varv till runt ridhuset för att försöka igen, och när jag passerade Sitana (en annan häst) så tog det bara stopp. Zita tvärstannade och strök bak öronen och vände rumpan till Sitana. De började sparka mot varandra, och jag med min dåliga balans satt inte kvar i sadeln länge.
Jag ramlade rakt på ryggen och blev trampad av Zita på armen + ena sidan av höften typ, lite över höften. Båda ställena skiftar nu vackert i rött och blått och gör ont!
Värre var det inte och efter ett tag satt jag upp igen och provade banan. Denna gången tog vi oss runt banan bra!
Kan också tillägga att ingen av hästarna heller tog någon skada.

Men usch vad läskigt det var ändå!

En väldigt failad bild på Santo som skulle ha blivit bra om inte Santo tittade bort i samma ögonblick som kortet togs och inte min förbannade hand råkade komma ivägen! Crycry

Kommentarer


Kommentera inlägget här: