save the new generation

I WANT AND I WILL ~

Kategori:

Hej!

Nu är jag hemkommen från Lisas hus där jag tillbringade natten. Imorgon bär det av mot stallet igen, fick rycka in eftersom dem hade slut på stallvärdar :)

Jag känner att jag har en så tråkig blogg! Jag skriver bara om vad jag har gjort under dagen. Därför behöver jag era kommentarer - feedback. Jag vill skräddarsy bloggen så att den passar er läsare. Eller.. jag menar, dig, Fisen. Det är typ bara du som läser -.- :) <3.
Så jag vill iallafall skräddarsy bloggen så att den passar dig. Och - förhoppningsvis - lockar hit flera läsare.

Jag tänkte börja på en ny 'saga' för att ha något att göra på dagarna. Hm, aa... Jag har iallafall skrivit en början. Här är den:

Flickan satt där hon brukade sitta, där man alltid kunde förvänta sig att hon satt. Man kollade inte på henne, inte längre. Hon hade suttit där så länge, så man tröttnar snart och slutar titta. Slutar se henne.
Kollar man ändå ser man att hon är vacker. Det långa håret böljar merför axlarna. Hon sitter ihopkrupen på stenmuren utanför den stora byggnaden. Hon tittar aldrig upp, inte för att fånga någons blick. Inte för att krama om sina kompisar som nyss anländt, de man suttit och väntat på. Nej, flickan satt där, orörlig. Hon kollade - nej, hon brände fast blicken vid sina egna fötter, intensivt och envist stirrande som om det var livshotande att lyfta blicken. Ingen kunde ana vad hon tänkte på. Ingen kunde ana vad det pågick för aktivitet innanför hennes vackert formade huvud. Ingen förutom flickan.

Hm, vad tycker ni? Jag hade tänkt att den kommer att bli mycket mer spännande - men skulle det vara kul om jag hade en slags bloggnovell som jag skriver här?


Myself


Saker jag hemskt gärna vill äga just nu.

Kommentarer

  • Minied ^^ säger:

    Det är säkert inte bara jag som läser! ;o Och min dator har fortfarande fnatt när det gäller din blogg. :/ Men jag tycker att det är intressant att läsa om vad du gjort. :3 Och den där novellen ... FORTSÄTT SKRIV, KVINNA! :O ^w^

    Hm... Du kanske kan skriva lite tips också? óvò Jag har ingen idé. :C <3

    2010-08-21 | 10:35:30
  • Cailine säger:

    Du kan få 10 och 50 av mig om du vill. .__, ;)

    2010-08-21 | 14:53:29
    Bloggadress: http://cailine.devote.se

Kommentera inlägget här: