save the new generation

DET ÄR SOM ATT VAKNA OCH INSE ATT MAN INTE ÄR DÖD ÄN

Kategori:

Så. Nu är det exakt tre veckor sedan den gråa hästtransporten rullade in på gården. Sadelkammaren är urstädad, hagen nästan tom och veckorna oplanerade.

Snart är det skola igen. Jag börjar i sjuan.
På mornarna kommer jag knappt kunna öppna ögonen av trötthet. Det kommer att ligga högar med läxor på skrivbordet, papper som jag inte orkar läsa igenom.


Jaja, det bra med skolan är att alla sjuor får varsin macbook ^w^
Det är det som sexan finns till för - att vänta tills sjuan.

Förresten, när jag hade Jemma, typ för några dagar sedan, så red jag och Felicia Edstam barbacka. Vi red samtidigt, jag red fram och hon satt bakom mig. Då skulle vi galoppera med Jemma lite, och snart hade vi fått upp henne i galopp. Hon ångade på tills vi saktade in, och då föll hon in i en stötig slängtrav. Självklart tappade jag balansen och hängde snart runt hennes hals. Felicia hade ju inget att hålla i sig i, så hon ramlade av. Och jag med. HAHA. Det var jättekul XD
Det gjorde inte alls om, jag hamnade på ryggen/rumpan, studsade mot det höga gräset i diket och var snart uppe på fötterna för att springa ikapp Jemma som inte hade en tanke på att sakta ner och vänta på de två passagerarna som låg och sprattlade i gräset.

Nu är det iallafall den 36 gången jag ramlat av. Jag har räknat ;)


Jemma.


Favorithästen och Jag.

Förresten, smarta jag har lyckats andas in ångorna från Jemmas flugmedel. Därför är jag väldigt illamående, har riktigt ont i huvudet och känner mig snurrig. Flugmedlet är väldigt giftigt att få i sig :O

Kommentarer

  • Miniedstam :3 säger:

    hahah, underbaraste avramlingen! ;D x3

    och hoppas du mår bättre. :o *en dag för sen, jag vet, men ändå ^^'*

    2010-08-09 | 14:19:07

Kommentera inlägget här: