save the new generation

★ onödigheter

Kategori:

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Red på Skansen, gick på dagis och snorade som bara en femåring kan göra.

2. Vad gjorde jag för ett år sedan?
Vad du gjorde har jag ingen aning om.. Däremot så var jag i somamrstugan vid ungefär den här tiden för ett år sedan. Ofrivilligt. Kul liksom att få sitta i en enslig stuga på Tjörn på ett lov. :(

3. Fem snacks du gillar?
Öh. Chips - sourcream and onion. Alltid. Annars vet jag inte, ostbågar? Kommer inte på fem olika sorter.

4. Fem sånger du kan hela texten till?
En massa Cornelis Wreeswijk (mina föräldrar som alltid spelar honom här hemma, man lär sig ju lyricsen tillslut), några av gruppen Broder Daniels låtar, de flesta som Edward Sharpe And The Magnetic Zeros gjort, David Bowie och The Beatles. Det blir ju det man lyssnar på som man lär sig.

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?
Skänka mer än hälften till välgörenhet och sedan flytta till England och arbeta där. Köpa massa musik och böcker. Köpa alla långa svarta kappor i hela världen.

6. Fem dåliga vanor?
Att jag slänger allt jag använt mig av på golvet i sovrummet. Klär av mig framför garderoben, kläderna landar på golvet. Min hund kommer och lägger sig över hela skiten och plötsligt är mina kläder alldeles håriga. Gråter över hans blonda lockar som bara ligger där och luktar hund.

Att jag jämt har för kalla kläder på mig. Trevligt med en ständigt rinnande näsa liksom. Jävla idiot.

Att jag påbörjar alldeles för många böcker hela tiden. Resultatet: Har sju- åtta böcker drällandes i hela rummet, i skåpet i skolan och i ryggsäcken som jag allihopa läser. Ännu fler i bokhyllan, men de glömmer jag så lätt bort att läsa igen.

OSV
OSV

7. Fem saker du gillar att göra?
Lyssna på musik. Åka buss. Åka tåg. Spela teater. Skrivamålafotografera.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?
Onepiece. Eller en såndär Borat Mankini, en sådan skulle jag aldrig bära. Haha. Inte heller enfärgade mjukisdressar av något fluffigt typ eller uggs. Särskilt inte tillsammans. Skulle inte heller bära en Kukuxklan- klädnad. Nevah.

9. Fem favoritleksaker?
Uhm, använder inte leksaker. .. Fem favoritprylar kanske? Det vet jag inte. Eller jo, de jag använder mest: Kånken- ryggsäcken, kameran, den lilla läderinbundna kalendern, mobilen (<- där all min musik ligger. ♥)

10. Fem personer jag vill se göra den här utmaningen:
John Lennon
Ringo Starr
Paul Mccartney
George Harrison
David Gilmour
MEN DE GÅR INTE
FÖR DE ÄR DÖDA
(förutom sistnämda)
Nej, men ärligt.. Denna sista fråga är löjlig. Orkar inte välja ut någon.
Eller jo. Emma- Shirakawa. Mahababa.

Kommentarer

  • emma säger:

    Oj, har inte sett att jag blivit utmanad! Tackar, tackar, får ta och göra denna någon dag då! :D

    2012-03-10 | 16:58:43
    Bloggadress: http://shirakawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: