save the new generation

★ ny, ytterligare mer stilren design och mängder av konstbloggar

Kategori:

Goddagenssss. As you can see så uppdaterade jag bloggens bakgrund och färgen på menyn längst upp. Var så jäkla trött på de där älgarna och den tråkiga snor/mossgröna färgen.
Idag har jag 1) ätit frukost samtidigt som jag 2) läste ut boken 'Här ligger jag och blöder' som tyvärr inte var en sådan bok jag skulle välja att läsa igen. Sedan 3) packade jag upp något slags högtalarpaket som pappa fyndat på en loppis och 4) njöt sedan i timmar av det aaaasbra ljudet som uppstod från min dator med hjälp av dessa högtalare.

Jag läser väldigt många bloggar, inte dagligen, men jag har alltså ett stort antal bloggar sparade som bokmärken som jag kollar lite då och då. Nu tänkte jag länka er några av bloggarna, men bara mina favoriter av de som faller under kategorin Konst i form av Målade Bilder. För jag följer många sådana bloggar.

ohmondieu <- klicka
Frida Stenmark ritar på vanligt papper och scannar sedan in det i datorn. Hon målar främst med blyerts men man hittar även mycket akvarell i hennes målarböcker. Hennes favoritmotiv verkar vara människor (med tillhörande repliker drypande av sarkasm eller bara åsikter).


bilder lånade från ohmondieu.blogg.se

marcjohns <- klicka
Denna canadensiska man är en mer välkänd konstnär, åtminstone i USA/Canada/Grekland. På hans blogg laddar han upp de scannade bilderna han målat, och jag måste säga att det är lätt att fastna i hans arkiv. Hans bilder är ganska enkla men charmiga. De små texterna som oftast pryder hans bilder får en i vissa fall att tänka eller åtminstone dra på smilbanden.



bilder lånade från marcjohns.com/blog/

kreativitet <- klicka
Anna Horn är en talangfull sjuttonåring. Hon målar med fantasiska färger fantastiska mönster och drömsyner av människor med ett fantastiskt djup.



bilder lånade från kreativitet.webblogg.se

nanna johansson <- klicka
Nanna jobbar faktiskt som serietecknare. Hon är även feminist och typ radiopratare. Heter det så? Oj, vad inkompetent av mig. Nej, men hon arbetar med Tankesmedjan i P3. Tänker högt i radio. Ya.
Iallafall. Nanna tecknar med humor och mening, sarkasm och närgångna funderingar. Följ hennes blogg, det är värt det. Hon har också en till hemsida, www.fulheten.com där man kan läsa fler av hennes serier.



bilder lånade från fembilder.blogspot.com respektive fulheten.com

Så, det var fyra av mina favorit- bildkonsts- bloggar. De är verkligen inspirerande, alla fyra.
Heido.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: