save the new generation

★ Hästinlägg #2

Kategori:

Hejsan! Idag red jag ut en runda med Musse igen, sadel denna gångeeeeeen. Hade Minna joggandes bredvid med min hund Santo och hennes familjs hund, Zimba. På det stora hela är jag ganska nöjd med ritten, förutom att Musse var vääääääldigt jobbig i början. Ville vända typ varannan meter, Minna fick leda mig långa sträckor och jag var tvungen att hoppa av och leda själv en gång (Minna hade fullt upp med hundarna).
Sedan, efter att korsat vägen och en bro osv, gått en bit alltså, satt jag upp igen (för övrigt så gick det bättre att hantera honom från marken, tror att han känner trygghet från en ledare, eller jag vet inte? Dx). När jag satt upp krånglade han lite, men Minna ledde mig några fler meter (känner mig som en nybörjare osv...) och sedan travade jag en bit, uppför en backe, och då skötte han sig bra igen. Sedan blev han bråkig typ två gånger till under ritten, men vi klarade det och jag behövde inte sitta av eller så. Sista gången han började vända så behövde jag inte alls Minnas hjälp. Jag hoppas på att det mest var en engångsförteelse för att han inte gått där förut, var orolig och att han inte hade något hästsällskap. De som hyrde Musse perioden innan mig sa att han kunde vara lite ''harig''..
Men iallafall, till den ljusa delen av ridturen. De stunderna han höll sig lugn skötte han sig väääääääldigt bra, han piggnade till lite på galoppsträckan och fick sträcka ut, liite svårt att hålla in honom, haha men grymt skön häst. Sedan har jag märkt att han har rätt go skritt också! 8D Tummen upp för det.
Imorgon kväll blir det en barbacka skrittur med hästsällskap, och på morgonen rider vi nog ut också. Haha vi får la se. Hoppas verkligen det funkar bättre imorgon. Men imorgon skippar vi hundarna. :D
Och det här med 0 hästsällskap på uteritterna, ah hästen han står med, grannens häst, är inte skodd.. Därför blir det bara skritturer med hästsällskap. Men men, bättre än ingenting.


kåmpizar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: