save the new generation

way out west 2011 - fantasticó

Kategori:

Nu är jag hemma igen..!
Alltså, vilket jävla drag det var på way out west! Så himla underbart! Först ut att spela på fredagen var älskade ESATMZ- Edward Sharpe and the Magnetic Zeros. Dem gjorde såklart succé, över förväntningar- bra var det! ÅH det går ju inte att beskriva med ord hur lycklig man var när man stod där i publikhavet.

Jag kommer inte ihåg riktigt alla band vi såg, men jag kommer ihåg de bra! Explosions in the sky, The Hives (!), Robyn, IAMAMIWHOAMI (!!!), Empire of the sun (!!!) med deras grymma dansare och ljusuppsättninggg.

Det blev inte många bilder tagna, orkade inte se hela festivalen genom kameralinsen if you get my point, man var ju helt uppslukad av atmosfären så det blev inte mycket tid till att tänka på fotografering!

Men här är lite bilder iallafall:


fredagsbild - det första insläppet klockan tolv, jag vet inte riktigt vart vi befann oss i den här oändliga kön, gissar på att vi stod ganska så långt fram ändå, det var verkligen fetmycket folk där! Kortet tog Lisa, http://linneaslisa.blogg.se/

fredagsbild - Jag när jag äntligen kommit förbi vakterna, nu var vi inne på festivalområdet! Lisa (<- klick) tog bilden.

fredagsbild -
random bild på lisas ben och veaskan. bandet hade inte gått upp på scen än, publiken stod och taggade på marken.


fredagsbilder - står och väntar på att bandet ska göra entré. och gud vad uttråkad och sur jag ser ut! helt borta! haha, jag var asglad

fredagsbild - WOHO! jag tror att de spelade Home på den här bilden. nice!


fredag - jade castrionos från bandet esatmz gick ner på mittgången nedanför scenen och kramade om de i publiken. har nog aldrig förr sett en sån glad människa!

fredag - efter ännu några spelningar och så, så satte vi oss ner under ett träd och spelade kort. haha, random!

lördag - folk var på väg till säkert!'s spelning. tror det var dem som skulle spela på den här bilden, iallafall. haha.
först ut på lördagen var Twin Shadow, men vi valde att ta det lite lugnt och sova en timme extra, så vi kom lagom till att The Tallest Man on Earth skulle spela. (fast han var inte så lång, haha)
Efter det så satte vi oss ner vid vattnet bredvid den lilla scenen Linné för att lyssna på Anna Järvinens lugna melodier. Efter det såg vi the Jayhawks en stund, brå band. Sedan bar det av mot Noah and the Whale! Riktigt skön musik.
Efter det drog vi till Säkert!-s spelning. satte oss där på gräset och kollade lite. Lördagen var mer soft än fredan, man satt ner mer och kollade på folk.
Sen kommer jag inte ihåg vad mer vi gjorde, men vi stod i Pulppubliken och vi beskådade Tiësto's grymma ljusuppsättning, och sist men inte minst så njöööööööööt vi av Kanye West i publikhavet innan vi var tvugna att åka!


sista bilden, när vi på lördagen lämnade way out west med ett litet sorgset stänk i ögat men mest fulla av lycka. längtar tillbaka nu redan, bara en dag senare, typ några timmar efteråt. men det kommer fler festivaler!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: