save the new generation

SLUTA TÄNKA DET ÄR SVÅRT ÄNDÅ, DU FÅR TA EN DAG I TAGET. VANDRAREN HAR INGENSTANS ATT GÅ, OM HAN GÅR VID SISTA SLAGET ~

Kategori:

Hej, idag fick vi reda på att vi får macdatorerna imorgon istället! Yay!
Usch, jag har verkligen lust att gå ut och köpa kläder. Har inget snyggt D: Men jag har såklart inga pengar -.-
Man blir så avundsjuk på alla t.e.x i skolan som har assnygga kläder, typ helt nya och shoppar varje dag -.-
Och så står man där i sina gamla, lite för stora byxor och kastar mördarblickar åt alla håll.

Förresten, vad tycks om min nya header?
SVARA I KOMMENTARER :OO


En smått oseriös bild jag tog for a few minutes ago :o

Alltså, är det bara jag som tänker på mina framtida betyg?
Det verkar så, nästan ingen verkar koncentrera sig på lektionen och vissa skiter i läxor. De tycker att skolan är helt onödig och att allt bara är tråkigt, frågar sig själva : ''Varför ska jag göra detta, sitta i ett klassrum och läsa en tråkig bok när jag inte tycker att det är roligt?''.
Jag tycker det är väldigt idiotiskt (snälla, ta inte illa upp och ta det inte personligt ifall ni känner er träffade) att tänka så. Jag försöker få bra betyg för att överhuvudtaget kunna få ekonomin att gå runt när jag är vuxen. Jag ska få bra betyg för att komma in på ett bra gymnasium, för att få ett bra jobb för att få ett bra liv. Om man inte börjar nu, så, jaa, är detta bortspolat. Och, jag vet, vi får inte betyg förrän i åttan. Men jag tycker att det är bra att sätta igång redan i sjuan - ännu tidigare om det är möjligt - med det. Skärp er, koncentrera er och tänk på framtiden!

Kommentarer

  • becky säger:

    Jag håller med dig. Jag är ganska framåtriktad och tänker mycket på framtiden. Jag vill ha bra betyg, riktigt bra betyg, och jag vill ha en bra utbildning på gymnasium och högskola och plugga i Uppsala tills jag är minst 23år. Jag vill leva ett bra liv och det är lika bra att börja nu. Idag på t.ex No och Matten var det typ bara du, jag, lisa, Zakaria och mohamed som var tysta och inte drev stackars Peter till vansinne. :p

    2010-09-07 | 20:48:02
  • Anonym säger:

    jag känner mig träffad...

    2010-09-09 | 19:32:05

Kommentera inlägget här: