save the new generation

Please don't leave me. ~

Kategori:

Heej, har kommit hem från stallet nu, nyduschad och fräsh.
Vi hade, som väntat, teori :( Skulle öva upp - och avsittning och uppvisning av häst -.-
Som ni kanske vet så har jag nya ridbyxor, har bara suttit till häst med dem 2 gånger nu och de är helskodda, alltså väldigt stela just nu. (Tar tid innan de tänjer ut sig och formar sig efter min kropp.) Så där stod jag och försökte komma upp på hästen, det var svårt men efter ett tag gick det. Då stod ju resten av gruppen och kolalde på, haha. Pinsamt. Sedan kom jag iallafall upp och skulle korta stiglädren med foten i stigbygeln (inte så lätt som det låter! :o), men då sa Ulrika (ridlärare) att jag skulle sitta av och börja om, för jag glömde att sätta i andra foten i stigbygeln innan jag satte mig ner på hästen.
Klumpiga jag satt förstås inte av - jag med mina supertighta ridbyxor som gör att jag inte kan lyfta benet fastnade på något sätt med foten på hästens rumpa och ramlade rakt på rygg ner på marken. Sedan låg jag där, fnissande och kollade upp mot ridgruppen, hästen och läraren som stod böjda över mig. Jag kan då aldrig göra något ordentligt -.-

Haha, men iallafall, tillslut lyckades jag göra allting rätt - om än lite stelt, men det skyller vi på ridbyxorna (a)


Resten av lektionen gick utan några större missöden. ;)



Nu ska jag bara måla naglarna, borsta tänderna och sedan sova. Förut bestämde jag mig för att klippa page lite snabbt bara, nu ikväll, och jag påbörjade klippningen och hann klippa lite granna innan jag kom att tänka på att jag klipper håret nästan varje dag nu mera (bara för att det är så kul, haha), och frisyren bara blir kortare och tunnare hela tiden, jag som ville få längre hår eller åtminstone längre lugg. Så nu ska jag försöka hålla fingrarna i styr och bara toppa håret en gång om månaden, vi får se hur detta går, haha :)

Jag har på något sätt lyckats ladda ner fler effekter till photobooth, så nu är jag jättestolt. Ska leka med dem en stund nu :D


smakprov

Kommentarer


Kommentera inlägget här: