save the new generation

Say you're sorry, tha't face of an angel. ~

Kategori:

Nämen tjenare igen!
Nu är det såhär att jag inte kunde hålla fingrarna i styr, så jag skapade en till blogg på bloggplatsen. Ni kan vara lugna, tänker absolut inte flytta till en annan bloggplats/sluta blogga/whatever, men ville bara liksom se hur det funkade där.

..så om ni har tråkigt eller nåt kan ni gå in och kolla på min andra blogg, haha: orfilen.bloggplatsen.se
Bara gjort en tråkig design, och ett inlägg. Tänker antagligen inte ladda upp flera inlägg än det, haha.

Vad jag tyckte om den bloggplatsen:

positivt:
Väldigt enkelt och lätt att förstå, man kan lätt få 'kontrollen' över bloggen + enkelt och smidigt kunna ändra designen utan koder och sånt som finns på blogg.se, en väldigt service- inställd sida. + Att man kan ha olika textstiler i inläggen, det finns också smileys, möjlighet att ansluta till youtube direkt istället för på blogg.se där man får kopiera koder och klistra in i HTML- saken. Smidigare alltså.

inte så jättebra:
Det kändes tråkigt att blogga där, dels för att.. man helt enkelt inte har helt fria tyglar på bloggplatsen, man kunde inte bestämma över varenda liten kvardratmillimeter på bloggen som här på blogg.se, + att det var krångligt att ladda upp bilder och för mycket reklam på sidan.

Men bloggplatsen har, tycker jag, kommit längre i sin utveckling än blogg.se. Kolla bara på den fiffiga kalendern och omröstningarna! :)

Men ska nog krypa till kojs nu eller så, riktigt trött är jag efter allt kabareande och läxläsande. Trött i huvudet.


En fin bild på vackra Fisen. En av mina favoriter faktiskt!

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Men vilken härlig bild på Felicia! Kallar ni henne för Fisen? Har ni ett smeknamn för varje Felicia? :)

    2010-11-13 | 14:20:23

Kommentera inlägget här: