save the new generation

Det var på tiden...

Kategori:

... att jag uppdaterade.

Som ni vet så har jag alldeles för lite fritid för att hålla min blogg levande, men jag ska göra så gott jag kan.
Nu sitter jag med NO- läxan där man ska svara på massa frågor om saker jag aldrig orkar plugga in.

Imorgon är det utvecklingssamtal, och jag måste säga att jag faktiskt ser fram emot det. Jag har håvat in MVG i flera ämnen och framtiden som veterinär blir allt tydligare att se :)
Nåja, nu ska jag inte skryta. (:


2 bilder från igår (söndag). Jag var
hemma hos min farmor och farfar, och vi
alla gick en promenad med Santo.


På onsdag ska jag till stallet igen. Som vanligt så rider jag lektion på onsdagar :) Jag längtar verkligen, eftersom det var ca 2 veckor sedan jag red sist :(

Är det någon som har läst serien med Klara- böcker som Pia Hagmar skrivit? Om inte, så borde ni faktiskt göra det. Och även fast jag börjar tröttna lite smått på böckerna, (Jag har läst varje bok ca fem gånger, eller mer..!), så blev jag väldigt ivrig när jag fick reda på att Klara- böckerna ska göras om till film!
På fredag är premiären, så jag haffade genast min kompis Felicia Edstam och nu är det bestämt att det blir bio på fredag :)

Jag längtar tills på lördag, för då ska jag vara i stallet igen. Jag ska arbeta där hela dagen. Jag är något som kallas för stallvärdinna, vilket betyder att jag gått en kurs och diplomerats som det. Min uppgift är att var tredje vecka (det blir oftast mer!) komma till Ljungskile Ridklubb och arbeta; Leda barn och hjälpa till på lektionerna, Utfodra hästarna (ibland..), släppa in/ut i hagen, mocka och göra rent i stallet, perselvård m.m.
Som belöning får vi rida! :)

Thihi, det var lite uppdatering ^-^ Ursäkta att jag uppdaterar så dåligt.

Kommentarer

  • aaa säger:

    MEN HAHAHA LÅÅÅÅÅÅÅÅÅL! du går i sexan, dom riktiga betygen kommer i åttan lilla gumman :)

    2010-03-22 | 17:38:51
  • svar; aaa säger:

    Jag vet. Men lärarna har smygit in betyg. Så man kan läsa på min fronter (läroplattform till fridaskolan) att jag har det.

    så det kanske inte räknas som ''riktiga'' betyg för dig -.-

    2010-03-22 | 17:40:47

Kommentera inlägget här: