save the new generation

Och så var det detta som hände igår..

Kategori:

.. Jag lovade att berätta vad som hänt, men var alldeles för trött och SOMNADE. I'm sorry.
Ni får veta det idag istället. Egentligen var det inget jätteallvarligt, men något att berätta ^^

Igår red jag. Jag hade Jemma, och det gick bra. Enligt förväntningarna. I mitten av lektionen började jag känna mig lätt illamående. Jag bestämde mig snabbt för att strunta i den känslan och fortsätta rida.
Någonstans i slutet av lektionen blev det värre, jag kände mig snurrig och fick ibland känslan av att jag inte var där, på Jemmas rygg, inte på Ljungskile Ridklubb. Det var förvirrande..
När vi skulle trava av kände jag mig helt svimfärdig. Känslan av att jag måste kräkas var överväldigande. Jag såg också svarta prickar dansa framför ögonen och hela världen var just det - svart och mörk. Allt snurrade och i bakrunden hörde jag ridlärarens röst.


''Felicia! Sträck på dig! Håll om Jemma med skänklarna!''
Jag försökte koncentrera mig men musklerna kändes jätteslappa. Snart var lektionen tack och lov över och jag halvt hoppade, halvt ramlade av Jemma när man skulle sitta av. Jag visste att jag skulle spy vilken sekund som helst, så jag ropade rakt ut: ''Snälla, kan någon ta Jemma, JAG MÅSTE SPY!''
Jag såg i ögonvrån att Felicia Edstam, som följde med för att kolla på lektionen, skyndade fram och tog tag i Jemmas tyglar. Sedan sprang jag. Jag styrde stegen mot Café Krubban och stormade in på deras toalett. Det kändes svävande, som om jag sprang i slow motion och hela tiden hade jag den där känslan, av att inte kunna se.
Jag spydde aldrig. Jag svimmade inte heller. Men efter en eller två minuter gav jag upp och bara la mig på golvet och grät. Jag hörde hur mamma kom in i rummet och baddade pannan med kallt vatten, och det var så skönt. Jag fick även ett glas vatten och det kändes snart bättre.
Efter ett par glas var illamåendet nästan borta och de svarta prickarna syntes inte alls. Jag märkte att jag var alldeles darrig, jag kunde inte hålla stilla handen och glaset kändes väldigt tung i min hand. Jag hade fått värmeslag, och det var hemskt.


Så, det var gårdagens dramatik. Nu vill jag sova.

Godnatt ♥

Kommentarer

  • Miniedstam ;) säger:

    du gick en liten bit med Jemma, men direkt när du var ute från paddocken sa du: kan någon ta Jemma? ett par ggr, och: Jag måste spy. sen stack du först till den där sandhögen, men sen såg jag inte skymten av dig. ;s

    MÄÄÄHÄÄÄ, du gjorde mig orolig! ;__;

    2010-06-18 | 07:18:32
  • Anonym säger:

    Det har hänt mig me D:



    Det e så jävla jobbigt, änns typ som om man ska försvinna bort .. D:

    Tur att du mår bättre ^-^



    2010-06-18 | 15:27:40
  • Anonym säger:

    av annie *



    Datan laggar D:

    2010-06-18 | 15:28:12

Kommentera inlägget här: