save the new generation

Typiskt mig,

Kategori:

Typiskt mig att bestämma mig för att börja uppdatera bloggen bättre, men sedan på skolveckan glömma bort bloggen helt och hållet, tills på helgen då jag bestämmer mig för bättre uppdatering igen... Men jag får skylla på skolan, den tar alldeles för mycket tid!
Idag har jag ridit, det gick väll bra. Förutom lite i början, låt mig förklara..
(VARNING! Svåra ord som bara hästfolk förstår sig på ;D Haha...)
Jag skulle rida Musse, och det var hopplektion. Jag gjorde i ordning honom för lektionen som vanligt och inget konstigt där. När vi kom ner i ridhuset värmde jag och resten av gruppen upp hästarna som vanligt, och allt funkade bra tills vi skulle börja trava... Jag tyckte det kändes riktigt annorlunda, hans trav var gungande och hans bakdel sjönk ner väldigt mycket. Då ropade Ullrika (ridlärare) att jag skulle skritta in Musse till mitten, eftersom det såg ut som om han haltade. Hon undersökte hans ben, sa åt mig att skritta och trava några steg medan hon synade benen kritiskt. Efter några travsteg sa Ullrika att Musse var väldigt halt, så jag fick helt enkelt sitta av och ta upp honom till stallet. Där uppe ställde jag in honom i hans spilta, och skyndade vidare till kontoret där stallchefen satt. Jag berättade att Musse var halt, och hon började genast planera om dagens lektioner så att Musse fick vila. En annan person (sorry, jag kommer inte ihåg vad hon heter! o.o) hjälpte mig att sadla Carmenzita istället, (jag KAN själv, men jag hade bråttom och det går snabbare om man är två), och så fick jag skynda ner med Zita för att fortsätta lektionen. Så jag har ridit två hästar idag :D ♥
Och, haha, Zita rymmer väldigt ofta, det kommer knappt som en överraskning längre, när man ser henne lös i stallet eftersom hon gör det ungefär varje dag. Så när jag skulle skynda mig att sadla och tränsa Zita så stod hon inte i hennes egen spilta, utan i Mangos ;) Hon hade rymt. Men ingen hade märkt det! :o Det var ju dagsljus ute och folk i stallet, men ingen la märke till det :o
Det var lite om idag xD

/Felicia ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: