save the new generation

NYA LÖFTEN REDO ATT BRYTAS ~

Kategori:

Hej! Jag har börjat göra i ordning för skolan. Det är så typiskt mig, sista veckan på sommarlovet får jag alltid en slags skolfeber och längtar ihjäl mig till den nya terminen och allt nytt. Nu har jag gjort upp ett veckoschema som jag ska följa till punkt och pricka. Hoppas jag ;s. Det blir ju ofta så, man lovar sig själv att motionera oftare, köpa mindre kläder eller plugga mer. Men så håller man inte löftet, det glöms av och suddas bort. Men nu hoppas jag att detta ska funka, jag har satt upp scheman på en vägg i mitt rum och håller på att organisera lite, jag gör t.ex. olika lådor, en låda för sv-läxor, en för eng osv.. Sedan får vi se hur det blir.

Men detta gäller alltså;

Måndag - Göra alla sv- läxor, om jag hinner får jag datortid ifall jag är klar med läxor
Tisdag - Göra matteläxorna. Även här datortid ifall jag blir klar.
Onsdag - Ridskolan direkt efter skolan. Ingen ''läxdag''. Eventuellt, ifall jag hinner, tveksamt datortid.
Torsdag - Engelskaläxor! Datortid ifall jag hinner klart.
Fredag - Ledig dag, träffa kompisar?
Lördag - Ledig dag, stallet?
Söndag - Göra klart läxor som blivit över. Datortid en timme.

Imorgon ska jag och Fisen (felicia edstam) ta bussen in till stan och shoppa. Vi båda behöver nya kläder till skolan :D
Jag ska försöka hitta någon kofta, tröja och strumpor! o.o' Jag har alltid haft någon slags kronisk brist på strumpor..

På onsdag ska äntligen ridskolan öppnas igen! Det ska bli jättekul :D
På torsdagen vet jag inte riktigt vad jag ska göra, jag och Cailine kanske skulle träffas. Antingen det eller så ska vi gå på bio på fredagen.
Sedan ska vi se till att jag och Sofia Liljenström ses innan skolan börjar (a)

Det var min 'fullproppade' vecka ;s


En väldigt dålig bild på Jemma och mig här hemma :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: