save the new generation

BLAME IT ON ME ~

Kategori:

Sådärr, nu har jag precis kommit hem från ridskolan!
Jag red Jemma, som väntat. Jag blev förvånad, för hon var väldigt... pigg. När jag hade henne hemma hos mig så var hon.. seg. Men det förstås, vi red ut varje dag och då satsade man inte helhjärtat på detta med att värma upp hästen ordentligt, mana på henne så att hon inte segar och så. Nej, när jag rider ut tar jag det i lugnt tempo.
Iallafall, större delen av lektionen var jag tvungen att dra i tyglarna, hon lyssnade inte alls på mina halvhalter och om jag ville hålla in henne var jag tvungen att ta sågtag. Men efter ungefär 75% av lektionen lyssnade hon faktiskt, och hon kändes som vanligt fast piggare. Men Jemma kan bli riktigt stark i munnen, och det är jobbigt -.-

Kom i håg till mig själv: Ta på dig ridhanskar nästa lektion!


Jag igår

Kommentarer


Kommentera inlägget här: